Tuesday, April 20, 2010

Peristiwa dalam bas

Tahu tak bas mini tu macam mana?..
 credit stated @ mark
kecik comel, sangat laju, tak ada air-cond, pintu tingkap semua terbuka, kannn..
hahaha..
kat tempat aku belajar ni, ada perkhidmatan bas yang disediakan..
tapi tak semua bentuk bas tu sama..
ada yang besar macam bas persiaran, ada yang kecik macam bas mini..

sekarang, aku nak cerita kisah aku dan bas ala2 bas mini nih..
masa tu aku tengah tunggu kat tempat bas,
aku nak balik rumah, biasalah tiap2 minggu balik rumah..
(jangan jeles, ngeeeeeeeeee)
Biasanya aku bawa dua beg, satu beg sandang satu beg sederhana besar aku pegang..

Pada masa tu, tangan kanan aku pegang handphone,
tangan kiri aku pegang Mp3, dan aku kepit beg aku..
Aku tengah terkial2 nak pasang earphone...
Tiba-tiba aku nampak lah ala2 bas mini dah datang pulak..
awallah pulak dia sampai, aku pun kelam-kabut lah nak simpan Mp3,
nak simpan handphone lagi, dengan beg yang aku pegang lagi..
tapi malangnya tak sempat nak simpan semua tuh,
aku pun terus naik je lah, aku fikir bila ada dalam bas baru aku nak simpan..
Tapi malangnya, bas tu penuh, okey, dah la kecik..
dan aku kene berdiri betul-betul depan pintu yang tak ditutup tuh,

korang bayangkan, bas tu laju....lepas tu berdiri depan pintu...
pintu tu terbukak, kedudukan korang pulak agak tak stabil..
dahlah, memang kita ni tak stabil...dengan barang yang penuh kat tangan tuh...
Tengah aku kelam-kabut tu kan...aku nak jugaklah simpan barang nih,
dua-dua tangan aku tak pegang apa-apa tempat pemegang lah, dah dok simpan barang...

tiba-tiba pulak, bas ni boleh nak berhenti mengejut kan, biasalah bas..
tangan aku secara refleksnya, peganglah tempat pemegang tuh,
dan Dengan TIDAK sengajanya, aku telah terpegang tangan seorang lelaki....
...................................................................................................................
okey...........................................................................................................
dan lelaki itu agak handsome, Cina Mixed.............................................
aku tak tahu nak cakap apa...................................................................
dan budak lelaki tu sama hostel/kolej dengan aku................................
dan aku selalu jumpa budak lelaki tu, rasanya dia junior aku............
dan setiap kali itulah, aku teringat peristiwa ni, dan mesti aku melarikan diri...............
harap-harap dia tak cam muka aku ni...........
I am Not A pervert okeyyyyyyyyyyy

sekian... 

15 Masuk GoaLLLL:

Frodo Baggins said...

apa salah nya ...
wa ske jer kalau tgn wa yg kene
ekekekekkeke


kecik tapak tangan
dada ini wa tadahkan


>>____<<

kacang87 said...

eleh..sjela 2 amik kesempatan..kan3?hahaha...

kite rse cm knl gk bdk 2..hensem kn..jelesnye...keh3

Sanusi Din said...

pernah dengar perkataan nih;
"ter-sengaja"
I think this was the case.
honto...honto ka?

rossoneri said...

hampeh tul masing-masing...

chigaimasu, pakcikkkk

kacang, kenal kah, dia bdk fssk kot, sbb slalu tunggu bas dgn dia kat situ, ya ampunnnnnnn..mmg xley tgk muka dia lah...seb bek kita dah habesss mwahahah

kacang87 said...

hahaha...ina gatai..kte rse cm kenal la..salu jumpe dye kt kafe.duk on9..tp x th la plk dye fak mne..rsenye cm ftsm..tp x th la kot yg kte ckp ni org laen...huhuh

NichKhun said...

hahaha best nye.. dah ah ensem.. tak sengaja xpe kan.. ehehhe sweet je ase baca entri ney.. waaa kalau la sy ditmpt kamu.. kakakaka gedik giler ase.. hahahaa

ierahaziera said...

ta sengaja tape dear....
hehehhee

Kapten said...

hahaha
lelaki tu tak rasa apa2 kot

rossoneri said...

kacang, rasanya macam dia sorg je cina yang mixed dalam kolej tuh...

nick, haaaaa how come sweet???.. hakhakahka, malu gila okeyyyy..

iera, betullllll serious tak sengaja, tp mrk kata kita gatai.. jahat mereka

kapten, serious ke dia xrasa apa2??? harap2 laaaaa..

cik bunbun said...

haha. chinese ehh?
hensem?
kalo bunbun dah buat2 trgolek atas dy jugak.
muahahahaha:D *gatal*

Farid Fernandez said...

xpernah nek bas mini seh!!!

huhuhu

ASaDa RyutaRo said...

hahahaha [gelak je dpt den bg]

cam novel "diari seorang guru" lak.. keke :P

pastu ending citer cikgu tu kawen ngn org yg dia terpeluk dlm bas mini. hahaha..

YobSumo said...

wow nasib abik tangan je.

kenwooi said...

lol.. shy shy? =P

rossoneri said...

cik bunbun, waaaaaa oh tidakkkkk, kalau lepas tu xjumpe xpe gak..

farid, xyah naik..haha

ryutaro, banyak lah cerita cikgu..

yob, yaa, tangan je..hahaha

ken...hahahah :blushing.