Thursday, April 8, 2010

Ibu yang sanggup melakukan apa sahaja...

Sudah ramai anaknya mati,
dek kerana dirinya yang terlalu mentah,
masih terlalu muda untuk menjaga anak,
jadi agak sukar untuk dia menjaga lebih 6 anaknya..
malah, dia sepatutnya menjilat tahi mata anaknya agar mata anaknya boleh dibuka...

hey, apa korang fikir huh,
ini kisah kucing okey...

Si keding ini bukan setakat menjaga anaknya sendiri, malah anak Si Kiki juga..
tapi kini hanya tinggal 2 ekor sahaja..
Si Cheetah dan Si Belang..
anak-anaknya tinggal di dalam sebuah sangkar..
di kawsan luar rumah..
Si Keding dan Kiki masing-masing menganggap 2 ekor itu anak sendiri..
walaupun yang menyusukan hanya Si Keding..
sebab Kiki ini asyik nak mengangkut anak je, menyusukan tidak..

Oleh kerana sudah menjadi lumrah,
kucing jantan akan memakan anak kucing,
maka, kedua-dua ibu ini sanggup tidak pergi ke mana-mana,
semata-mata untuk menjaga dua ekor anaknya ini..

setiap kali ada kucing jantan datang dekat sangkar tu,
huh apa lagi ibu-ibu ini akan menyerang kucing jantan ni,
hey, jangan disangka kucing jantan itu kuat okey,
bila Si Ibu kucing bertindak nak pertahankan anak dia,
kucing jantan yang besar gagah macho tu pun lari bertempiaran, okeyyy..
tengoklah, tengah makan pun ibu-ibu ni (yang warna putih dan campur hitam oren putih tu), kepala masing-masing tertoleh, takut ada kucing yang mengancam anak mereka,masa tu ada kucing ni buat bunyi 'auuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu', aku pun tak paham apa maksudnya, korang paham ke?

Tapi, walaupun kucing jantan tak dibenarkan mendekati anak mereka,
hanya seekor Jantan sahaja yang boleh berada dalam kawasan rumah aku tu,
nampak gambar di atas, kucing warna oren putih tuh? (oren namanya),
satu2 nya kucing jantan yang ada kat rumah aku sekarang..
sebab, Si Oren ni adik-beradik dengan Si Keding...
heehehehee....
Dua ekor anak kucing ni dah pandai main panjat2 sangkar macam ibu-ibunya..

sedangkan haiwan, sanggup buat apa sahaja demi anaknya...
berjaga siang malam, demi keselamatan anaknya...
bergaduh demi keselamatan anaknya...

p/s: kesian Bubu aku tuh, tak boleh makan dah kat rumah aku. semalam, dia datang aku bagi dia makan atas meja luar rumah aku tuh, sambil AKU kene jadi bodyguard. RENUNGAN mata Si Keding dan Si Oren tu, fuh, Si Keding siap menderam lagi. adeiii

13 Masuk GoaLLLL:

NICK IRFAN said...

wah! cte psl kucing plak? ape2pun anak2 kucing ni mmg cute! hehe tp pelik jgk kenapa kucing jantan nak mendekati anak2 kucing tu??? dia ingat anak dia kot? hehehee

rossoneri said...

hehe bukan lor, dia nak makan anak kucing tu, bau sedap kot..erk

Rokku said...

kucen kecik saye digeget kucen jantan yang jahat..nasib baik tak mati..bru geget sikit..tp darah and kucen tu menjerit2..tak sanggup nk tgk..kaseh ibu kucen ni mmg kuat..dier kejar kucen jantan tu and blasah cukup2..then my nephew tangkap kucen jantan tu..nak buang jauh2..mak dier dtg and cakar2 kucen jantan tuh..mmg dier marah giler..huhuhu..sekian..

rossoneri said...

alahaiiiii...nasib baik anak kucing tu hidup lagi...

kueyteowkungfu said...

ouch~ cte psl kucing!ske3~ (^,~)

momo...dak2 ni[ank2 kiki n keding] msty btina gk kn?tgk wane n mke rsenye btina...
owh lpe!xnmpk sgt lg diorg nyer gnder,kcik lg.hehehe.=p

kucing jntan sbnrnye xmkn ank kucing tp die nk bunuh sbb tkot bdk2 2 jd die nyer saingan nt ble da bsr.

y bunyi 'auuuuu' 2 kne tgk jntina n konteks pd mse tsebut:[huhuhu]

1)klu jntan myb die nk ngawan kowt ngn keding n kiki. sbb skunk ni msim.

2)sbb nk ngecak ckit mknan dak2 ni.hehehe.

p/s: sbb ke-2 ni tbuke pd sume gnder kucing keyh!hehehe.(^,~)

btw ank2 dak2 ni y len mati sbb pe?diorg xreti jge ea?

bellar0ssa said...

huhu aku pun suka kucing.hmm comelkan kucing.kucing fav aku keayangan aku dah mati,sedih sgt..

amie said...

haloh haloh..
semual nye die..
kekeke..
lglg baby meow yang kat sangkar tuh..
:)

rossoneri said...

kuey, xtau lah,time tu aku xada kat sini n aku malas nak tanya..

bella,nak buat macam mana, bukan selama2nya kucing akan hidup kan.. xpe,cubala carik kucing lain pulak.

amie, hehe suka tgk dua ekor tuh, dah makin nakal..

ParkAir said...

wah comel, nak sekor! kucing2 aku ada yang stail jaga anak. ada yang xreti jaga. macam terlupa dia letak mana anak dia, pastu mula la mencari2.. last2 mati semua anak dia.

kueyteowkungfu said...

nouk~ pnt mk taip pjg2 ko bls ciput jah!adei~
kdkut la ko nouk...huhuhuhuh~

rossoneri said...

ParkAir, itu 1st time jaga anak kaa.. adeii sampai ley lupa..

kueyteow,hahaha mak nak cepat nok..ala ko niii..

chugie said...

lor.. psl kucing rupenye. Ingatkan ape lah td. hehehe..

banyak ye kucing awak.

rossoneri said...

ngeeeee, xadalah byk mana pon, cuma kadang2 kucing jiran2 punya jiran datang menyibok skali