Saturday, April 10, 2010

Homoseksual

okey, sekarang kecoh pasal filem homoseksual(dalam botol) yang sedang mendapat kelulusan tu kan..
sebelum ni dah ada cerita pondan, Sutun 1 dan 2...
(ini semua orang tahu cerita ni kan)
ada jugak filem 'mak nyah', b*** ***...
(yang ini mungkin ramai tak tahu dan saja aku tak nak bagi tahu hahaha)...

dan sekarang cerita HOMOSEKSUAL!!!!..
YEAHHHHH....????!!...
baiklah, jika berdasarkan cerita Sutun dan B*** **** tu,
kedua2 cerita ini menceritakan mengenai kehidupan seorang pondan, dan 'mak nyah'..
okey, kita tahu betapa menderitanya mereka memilih jalan yang mereka nak tu..
Kenapa perlu cerita pasal Penderitaan mereka???..
kalau difikir dari segi perspektif lain lah kan..
daripada hendak membuka mata orang ramai mengenai kehidupan mereka,
bukankah sebenarnya hendak menunjukkan betapa 'padan mukanya' mereka kerana memilih jalan tu...???

aku memang tak tahu filem Homoseksual ni (Dalam botol), jalan ceritanya macam mana..
Kalau kamu semua lah kan, kamu akan buat Filem yang macam mana???..
cerita mengenai penderitaan mereka juga kah??...

Kalau aku lah kan (okey, dah mula berangan nih)
Kenapa tak buat cerita mengenai kejayaan mereka...
permulaan cerita tu dimulakan dengan kejayaan mereka..
(realiti, ada seorang 'mak nyah'  yang berjaya dan jadi doktor, malah pesakit pun tak tahu doktor tu 'mak nyah' okey, sebab cun sangat, kat Malaysia okey)
Tapi, disebalik kejayaan mereka, mesti ada sesuatu yang mereka akan hilang,
yang mereka terpaksa korbankan disebalik kejayaan yang mereka ada...
kehilangan yang utama ialah ketenteraman jiwa...
Lepas tu kan, mesti ada masyarakat yang mencaci gila2 kan..
cacian mereka itu akan memakan balik diri mereka sendiri..
dan bersama 'golongan ini' akan ada seorang yang baik, yang sentiasa bersama mereka..
tidak mencaci, tidak terpengaruh,dan memeliharan dirinya daripada anasir2 jahat,
dan disebabkan kebaikkan ini boleh menjadikan lorong yang gelap itu cerah,
dan pasti akan menunjukkan jalan dengan terang...

OKEY BERHENTI!..habis dah berangan...
(jalan cerita aku tu pun tak boleh pakai tu, sila jangan ikut)
yang aku pasti sangat dan setelah lama memerhati orang sekeliling,
orang Malaysia ni sangat geli dengan homoseksual,
kalau mereka menjangkakan filem ni akan jadi macam Brokeback Mountain..
hmmm, dalam mimpi je lah...sebelum ni dah pernah rugi, takkan nak rugi lagi kottt..

5 Masuk GoaLLLL:

fitri oh fitri said...

ape diorg pikir ehs?
knp mula2 pilih jln th?

rossoneri said...

banyak sebab..itu kene tanya sendiri pada yang empunya badan..ada sorg 'mak nyah' ni penah cakap yang dia xsuka org tanya soalan tu, bg dia, itu memang sudah diri dia...hmm

amie said...

erm ermmm..
cube tules novel atau buat jalan citer..
:)

Sanusi Din said...

ada lelaki sejati dan tulin ttp memilih jalani kehidupan sbg mak nyah sbb jiwa yang telah rosak.. kalau khunsa tu xpala jugak sbb dah ada ciri2 fizikal lembut.

Yang hidup sbg gay walaupun nmpk jantan habis tu, bwa2 lah bertaubat sementara masih ada masa..

Tapi walau apapun pilihannya kita tidak boleh memandang jijik kerana mereka pun manusia.

rossoneri said...

amie, hohoho xmo lah, kene wat field work kalo nak buat..cukuplah masa buat tesis tuh..

pakcik,tu pasal media mainkan peranan penting,kdg2 media sendiri y menyebabkan org sekeliling pandang jijik,filem ni lg bawak pengaruh besar..salah jalan cerita,makin teruk la jadinya..