Monday, April 12, 2010

No Strings Attached....

No Strings Attached....
atau dalam bahasa Melayunya, tidak mengharapkan balasan..
ada ke dalam dunia ini?
ada...
cuma kita perlu buka mata, hati, baju, seluas-luasnya...

kalau dalam persahabatan,
hari ini kawan tu belanja, esok lusa giliran kita pula belanja,
Tapi kalau hari ini kita sedih, dan dia sanggup mendengar luahan hati kita,
bersungguh-sungguh ingin membantu kita,
mencari jalan penyelesaian,
(sanggup bergaduh bertumbuk demi kita)
ada dia minta balasan??..
Tidak...

Bila aku tengok kucing aku, Si Keding,
Dia betul-betul jaga anak dia,
setiap kali ada kucing jantan datang je,
Si Keding akan datang dekat padanya,
menghampirinya,
menghidunya,
kemudian dua tangannya akan mencakar mukanya!!
mwahahahaha...
Tapi nanti, bila anak dia dah besar,
dah jumpa kucing jantan,
atau terjumpa Tuan baru (siapalah tuh),
dia dah tak ingat mak dia nanti...
mak dia pun duduk tak kisah,
(macam lagi suka aku rasa, sebab boleh bermanja dengan aku lebih-lebih)

Memang susah hendak cari orang yang tidak mengharapkan balasan,
terutama dalam perhubungan lelaki dan perempuan,
Kalau kamu suka pada seseorang,
tentu kamu mengharapkan balasan cinta daripada si Gadis itu, bukan??
kalau tak, mesti kamu kecewa..
Tapi ada juga Cinta, yang tidak mengharapkan balasan,
asalkan Si Dia bahagia.
ada juga di antara mereka, yang hendak 'berkahwin' itu,
meminta barang hantaran pelik-pelik,
pelik macam mana tu??
Kasut bola, Jersi Bola, PS2,
hey Faizal Tahir punya barang hantaran kasut bola, ye..
(sempat lagi)
kenapa tak bagi je USB Modem P1 wimax nih

Dengan adanya P1 Wimax ini, maka bolehlah berhubung selalu dengan orang tercintaku itu!..
Siapakah??
Si keding?
oh bukan, mestilah dengan adikku yang sengal dan rakanku yang gila itu juga...
walaupun mereka selalu mengharapkan aku belanja,
(hahaha)
Tapi mereka tidak pernah mengharapkan balasan tatkala aku memerlukan mereka ketika aku dalam kesedihan....
MySpacemereka

Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS.

2 Masuk GoaLLLL:

soffya cik bulan said...

salam..singgah sini..:)

ku sertai juga..:)

Fafa Rafa said...

:')