Friday, April 9, 2010

Drama Queen

hohooo...
pernah tak kamu dengar lagu Meet Uncle hussain, Drama King??..
lirik lagu tu memang sesuai sangat untuk...
mereka yang Hipokrit dan Talam dua muka...
Memang senang untuk menunding jari pada mereka yang sebegitu...
Tapi cuba tanya diri anda sendiri,
adakah anda hipokrit?

pernah tak kamu menjadi orang lain semata-mata untuk masuk dalam sesuatu kumpulan?..
pernah tak kamu terpaksa menjadi budak baik semata-mata untuk menyesuaikan dengan keadaan??..

hipokrit ni, bagi aku lah..
ada yang menuju ke arah positif dan ada yang menuju ke arah negatif...
kebiasaannya, mereka yang Hipokrit menuju ke arah negatif ini,
pada masa yang sama akan menjadi Talam Dua Muka...

Bayangkan...
Dia mungkin rakan anda sejak kecik,
Dia mungkin seorang yang baik dan sopan di mata orang lain,
tapi anda tahu 'semua' tentang dia,
tapi anda diam, sebab setiap manusia pasti ada kekurangan dia...
jadi anda terima dia sebagai seorang kawan yang mempunyai kelemahan dan keburukkan..
dan akhirnya anda sendiri tidak tahan, apabila dia menjadi lebih daripada seorang
Hipokrit, Talam Dua Muka dan Materialistik..
(wah hebat gabungan ini)....

lirik lagu ini  
Kau masih berpura-pura
Kata-katamu hanya propaganda
ya, kata-kata dia telah menyebabkan salah seorang kawan aku,
Jatuh cinta dengan dia...
dan, kami tidak boleh buat apa,
walaupun semua perkara ini telah diberitahu pada kawan aku tu..
dan hanya dia kena sedar sendiri...

begitulah HEBATNYA, seorang DRAMA QUEEN...

liriknya, anda boleh lihat di LLB rocks!

9 Masuk GoaLLLL:

mIsH IeRA cIK irAh said...

hahaha.... suke gile lagu ni

rossoneri said...

hehe lagu favourite buat masa skrg, best kan

kenwooi said...

the song may be cool.. but i dont like real life hypocrite.. =P

zairie said...

lagu nie aku wat ringtone call tu... hehe.. best...

rossoneri said...

yup, ken...but its hard to ge away from ppl like this...

zairie, yeahhhhh lagu ni sangat gempakkkk

Amir said...

best lagu ni. tapi tak pernah ambil tau pasal liriknya. hehe. tp tak suka orang hipokrit untuk ambil kesempatn atau utk kepentingan diri sendiri.

rossoneri said...

amir, mula2 ingtkan lagu ni psl cintan2 ke, skali tgk lirik, daaa lagu ni khas utk Lan ex MUH tuh, hohohooo..skrg mmg ramai org mcm tu, hmmm kene bykkkk bersabar je

chek ezza inchik man said...

org tu..org gile nk mati..
suke tikam blkng kwn..kwn baik dia tu semua mana ada..yg ada kwn berduit jer..
bodoh itu org!

hidup mcm setan beropengkan manusia!!
luar cm alim..pd hal kalah mak setan!


eeeee tak suke tol bl teringt psl b**** ni...

ape pon..kalau ko gi mana2..org hipokrit mmg tak pnh tak ada weh...

sentiasa ada....

rossoneri said...

hahaha i've been Prepared!!..dengar cite2 dari ko pon, aku dah tau.. dgr cite akak aku lagi..nampak gayanya bawak diri jiwa lara lah..cuma korg2 kat keramat nih, tolonggg lah jgnlah bawak diri.