Thursday, April 1, 2010

sejak akhir-akhir ini dia semakin terdesak..

kebiasaannya, dia TIDAK akan muncul pada....
waktu hari nak hujan dan bila dah pukul 7..
dia muncul waktu pagi dan waktu petang sahaja..
sebelum pukul 7...

tapi sekarang...
aku rasa...
setiap masa dia muncul...
tak habis-habis aku dengar bunyi tong sampah jatuh..
(waktu tu kelam-kabut ler aku tutup tingkap)
bila awan dah mendung, dia ada lagi..
sebelum ni dia dah bersiap-sedia duk kat 'rumah' diam-diam..
nasib baik waktu hujan tengah turun dia pandai balik rumah...
TAPI...
dia datang balik lepas hujan!
(terkejut nok sebab tingkap terbukak meluas lagi, sejuk kan)

biasanya aku tutup tingkap bila dengar tong sampah jatuh,
tapi kalau dah sekali ramai datang,
sekor kat tong sampah sekor kat atas atap...
aku pun pelik lah bila tiba-tiba...
dengar bunyi 'tik tik tik' kat atap ni ha...
sekali,
TARAAAAAAAA....
dengan bangganya tunjuk gigi kat aku..
huh!

8 Masuk GoaLLLL:

KaCaNg87 said...

haha..momo pon tunjuk la gg gk kt dye..wkakaka

zaizax said...

cettt, igt kan hujan ker ribut ker, rupenye diee

NichKhun said...

apa gerangan dia tu eh?

rossoneri said...

kita tunjuk gigi kat dia lagi dia teruja ada lah..hahaha

heheh zaizax..ngeeeee

nichkhun...apa?dia monyet, yang selongkar tong sampah nak carik makan.

F U N F A B U L O S I T Y said...

cutenyew diaa-huhu ;D

rossoneri said...

cute????? tq kerna ckp dia cute hahahaha

maCy said...

igt apa.. haha

rossoneri said...

hahah kamu ingat apa huh macy