Thursday, February 10, 2011

Bagus menegur..tapi

Setelah membeli gula-gula mentos depan surau,
segera masuk dalam surau..
ambil tempat di depan...

Kedengaran suara gadis-gadis yang sudah selesai solat, bercakap dalam dua kumpulan kecil..
Perbualan mereka boleh didengari...
Boleh juga mengurangkan fokus menunaikan solat...
Tapi disebabkan sudah biasa dengan persekitaran sebegitu, jadi fokus tidak terganggu..
Selesai solat, melipat telekung..
Tiba-tiba, kedengaran suara wanita dengan Lantangnya berkata:-

'Maaf ye, kita ni dalam surau, kalau hendak berborak, sila berborak di luar ye, dan blablabla'..

Tergamam kejap..
nasib baik sudah selesai solat..
kalau tak mesti bahu terhenjut dek terkejut..

satu demi satu, mereka yang berborak2 itu keluar...

keluar juga mengikuti mereka, sambil makan mentos...
 credit 
mentos bila lembik sangat sedap dimakan

20 Masuk GoaLLLL:

aliesha kirana said...

hmm... xtau nak kata apa. hahaha..nk tego pun gunalah cara berhemah. jgn main tegur cmtu..kecik ati org kn..huhu.. hamboi2 mkn mentos pulak die..hihi

! Encik Nakal ! said...

hiss-hiss~~mesti depa dok mengumpat tu~~hakhakhak


adehhh~~~

Catherine- said...

sib baik macik tu x ckp "dik ni surau.x leh makan mentos..bla bla bla.." ngeeeee~

ila said...

dye cakap cm tu jer?

ermm ..x yah amik ati la ~

mentos mint g sedap tw

rossoneri said...

aliesha,tu lah,perlahankan lah suara tuh..ikutkan,sama je kot dia buat bising eheeee

en.nakal,tau xpe,hahah seb bek dorang cakap dialek dorang,xpaham aku

catherine,hahah,pastu kita hulur 'kak nak ke?'...hahah

ila,xkisah dia tegur kumpulan2 bercakap tu,tapi dia cakap kuat dan lantang,dia ada pilihan untuk cakap perlahan2,supaya xganggu orang lain solat..yeahh mentosss

ch!natsu said...

tapi.. dgn cara baikla.. kan? huhu~

Fariq said...

nak suruh orang diam,, tapi suara dia lantang,, adeh.. bagi signal cukup dah rasanya suruh diam..

toyolkiut said...

ia jeles mkn mentos x bg ia sikit kot..
ngah mngidam tu..
hehe..
mnegur la dngn lembut, pasti mnusuk jiwa.. mnegur dngn lantang hnya tambahkn dosa..

aLieF si Muncung ManiS said...

hamek diaorg..padan muka..haha..tu la..kan dah kena tegur..amboi,,mentos mmg bagus utk kesihatan..hehe..xde kena mengena..haha

The Crow Empire said...

Biase la. Awek2 tu kan cute. hehe.. Eh? silap2. Awek2 tu, tak baik la cakap2 time solat. Hormati lah. Dan yang menegur pun ikut la adab menegur dalam surau act. Hormati lah.

Kepada cik rosmeri. Apakah pula hukum membawa mentos ke dalam surau? keh2..

(^____^)

rossoneri said...

chinatsu,yup yup..

fariq,kannnnnnn...cara tu lebih mudah kan..

toyol,haha kita makan mentos kat luar ye..

alief,lol kalau byk2 mentos,rosak gigi...

crow,hahahahahaha

Fitrihadi.com said...

shhhhh... hehehe

A.s.t.i.n.a said...

baiklah makcik... saya kuar... bak mentos satuuu

YUL said...

peh, kalau yul tak khusyuk tu, ada dengar org lain bercakap, dalam aty kompem mengumpat org yg sedang bercakap tu, hahaha

rossoneri said...

yul,hakikatnya kebanyakan surau begitu,bising..sebab tu kita kata dah biasa..

echah mashuri said...

err..mesti rase malu kalau kne tgur gitu.mmgla betul.tapiiiii..heeee

NICK IRFAN said...

huh! mkn mentos sedapnyer tp jgn makan bersama coca cola bahaya... eh! sapa yg tegur tu??? tok imam ker?

fiqkbe said...

nk sembang g la kt luar surau kan. iskh3...


1 kamera lomo underwater dan 4 jelly lens utk dimenangi dlm "Splashy Moment" contest:

http://meandkbe-mylifestarthere.blogspot.com/2011/02/contest-splashy-moment-by-fiqkbe.html

rossoneri said...

nick,bkn tok imam,tapi salah sorang akak yg solat kat surau tuh

soffea said...

aplikasi peneguran tu mcm tak manis kan. kesian pulak budak2 tu. mesti malu. haihhh~