Friday, March 19, 2010

Pembentangan kerja => ketar lutut

ini kisahku sebagai pelajar la kan,
setiap kali ada pembentangan je,
mesti takut, berdebar-debar, kaki pun lemah, lutut terketar-ketar..MySpace
hahahaha...
kenapa boleh jadi macam ini??

  1. sebab dah lama tak bercakap depan orang ramai
  2. sebab kita tak faham benda yang kita nak bentangkan
  3. sebab kita tak bersedia
disebabkan dah lama tak berdepan dengan orang ramai,
terutama sekali bila kita sorang-sorang kene bercakap,
memang berdebarnya kalah debaran cinta punya lah...
tapi bila dah mula bercakap kat depan tu,
hilang lah sikit2...
TAPI,
memang tak dapat nak tolong lah kalau benda yang kita nak bentangkan ni,
tak faham dan memang tak bersedia langsung..
dah tak faham, macam mana nak bersedia kan..
jadi untuk ini...
kita redha sahajalah kemungkinan2 yang bakal berlaku seperti

  1. kene makiMySpace
  2. kene perli
  3. disuruh cepat bercakap sebab pensyarah dah bosan
  4. disuruh jangan bercakapMySpace
tapi kan,
bila kita dah berdebar tak ingat dunia,
tiba-tiba pensyarah tu rilek je, tak cakap apa2 pun..
dia cuma cakap
'ok, next'...
aku rasa kan..
macam....
SIA-SIA AKU KETAQ LUTUT!..

9 Masuk GoaLLLL:

NURJIA HIDAYAH said...

kamoo bentang psl apa?
amk course ap?
btw,anda ttp berani untk mmbntangkan pmbntangn yg anda sdh bntangkan [maaf ayt giler skema]

Sanusi Din said...

hai rina,
knapa ko jd parkinson..
kan dah habaq caranya ari tu..

Amir said...

cuba fikir +ve.. anggap diri kita ni hebat. audien kita pun tak semestinya dorang pandai ckp pun... so watpe nak takut? cool je,

rossoneri said...

heheh hidayah, kita kos linguistik, bentang assg biasa, major punya..

pak mertua, sblm present mmg jadi parkinson lohhh..dah habit...hahah

amir, cek bukan takut dgn audience, cek takut dgn lecturer...
hahahahhahaha....

Frodo Baggins said...

>>____<<


x paham tu pasal ketaq.
ngahahhahahaha ~~~
lec tu dah lapa kot, tu x soal
apa2 ... hehehhee

KaCaNg87 said...

waaaaaaaa...sgt x aci..momo pezen rilex je smlm...huhu,kte yg x pezen ag ni cam ketaq lutut la plak..mintak2 la dr.fiz fairuz 2 xde la komen kte lebey2 nt..aminn

rossoneri said...

frodo, ye kot, dah petang2, dia nak cepattt je...hohohooo

kacang, di dalam hati ini, ang xtau, debaranku terhadap fizz fairuz...mwahahahahha...

DaHLia said...

sis akan nebes kalo kena berckp depan mereka yang hebat2...so kalo nak rasa yakin, set in mind yg sis ni lebih hebat dari mereka..hahaha..jahatkan pemikiran..

bukan apa, utk build up confidence... :)

rossoneri said...

mwahahahah...alahai sis, susah lorr, lecturer tu lagi pandaiii...