Sunday, December 19, 2010

Orang Kahwin

bukan aku lah, orang ye orang lain

Hari ni aku nak cerita hidup aku sekejap...
yang tak berapa Teruja nih..
Hari ni je (sabtu),aku pergi 4 Kenduri kahwin..
dah lah jauh2...
kat kawasan rumah aku, bangi, putrajaya, kundang....
walaupun bukan aku yang drive, tapi kepala pening sudah..
yang bestnya sekarang dah tak bagi telur,
kerepek,muffin,cookies,gula2,kuaci
dalam 4 buah rumah,1 rumah je bagi telur

Ada pengantin perempuan nih,
ada kena mengena dengan abang ipar aku lah..
pengantin perempuan ni sebaya aku...
pastu kakak aku cakap...
'Dia ni sebaya kau, tapi muka dia matured.Apsal muka kau macam budak2'...
sedih aku dengar...

Oh ye, Minggu2 lepas,
aku ada pergi kenduri sedara aku nih..
dia buat kat Taman Botani Putrajaya...
ohhhhhhh sangat lawa!!!!..
tapi tak berapa nak amek gambar sangat sebab masa tu panas terik tak hingat!
kepala aku dah weng2..
anak2 buah aku bergambar sakan.
(heh mereka kecik2 pun dah pandai pegang kamera)

 Ini ha dua orang anak buah aku
 pandai kan posing,baru 8 tahun nih
 sangat comel dua orang ni,dua2 pipi boyot
 Tahniah kak Lily
Oh mooo, tak nak kalah budak kecik yang berat nih,siap ada bunga terselit di rambut

Aku nak kahwin kat Taman Botani, putrajaya tu boleh tak??
boleh laaaaa...lawaaaaaa...
MySpace

p/s:tolong vote anak buah aku ye,click kat sidebar blog ni tuuuuuuuu...eheee

27 Masuk GoaLLLL:

Fariq Jalil said...

kundang??

ala kawin kat umah sudah la,,
save skit duit,,

DanieL AdiE said...

pelamin die tu konsep dlm buaian ke?
lawa gile...


Latest entry:
http://danieldeadie.blogspot.com/2010/12/putrajayaproud-or-controverc.html

dak kecik a.k.a iza said...

hye kamoo..thanz jenguk kecik..but kecik xjumpe la cbox kamoo..kt ne ek??? =_="

Raji and Yeen said...

alamak org yg sebaya pun dh kawen..
xrasa ap2 ker
huahua

Unknown said...

awk bila nk kwin plak? heehhehe

Rina Rossoneri said...

fariq,a'a kundang kenapa?alaa xnak kawin kat rumah hahaha demand tiba2..

daniel adie,a'a lawaaaaa..

raji, hahahah sebelum ni dah ramai lah,skrg ni ramai kawin muda.. rasa pelik je...rasa macam 'ohhhh dah kawin dah'..ha macam tu je lah..

sugar2 kapas strawberry said...

nti kawen nk g kat broga hills.nk ambik gmba cm sms.. :)

Ain Zulaikha said...

hhee kenduri kahwin ni, bagi rezeki dekat kita kan? sampai 4 sekali pergi..

biasa la tu, awet muda.. hehe

serius ke taman botani cantik? huhu nak book la.. haha

hamzah ian said...

cntik gak tmpt ni.. gua tak penah pergi pun..

FaraWani said...

tempat tu memang best!! far dah dua kali pergi treasure hunt kat situ. best sangat!

*kenapa sedih bila muka macam budak2? patut bersyukur tau. haha.

Rina Rossoneri said...

nick,saya lambattttt lagi..

cik strawbery,ohhhh lawa2...

ain,sangat cantikkkk..

hamzah,pegilah..cuma jgn pegi time panas terik..

fikah mus said...

lagi suka bunga telur.
dan selalu kumpul.
oh, dan ada makna tersendiri.

Unknown said...

betul tu...
org kata...
telur rebus yg kita dapat dr rmah org kahwin ada maknanya...
tp sejauh mana kebenarannya tak tahu lah pulak...
hehehe...

Hakimi Reza said...

kawen!!!!!!!! wow...hohohoho

asphaq said...

Comel anak buah :D

darkbatman said...

hahaa.. xpe muke mude nampak lg menarik kan?

Rina Rossoneri said...

fikah mus, sweet dream, uit makna apakah??

mr nakal,hehe nape,mau kawin ka..

ashpaq,kan comel kan..

darkbatman...huuuuu tapi dianggap macam budak kecik tu yg mcm xbest..pandang remeh je kat kita

KaCaNg87 said...

kte tgh saba menunggu, sapela bdk2 linguistik yg kawen dl ni..haha...nt ina kawen, jgn lupe org ganu ni..nk kad wangi..ehehe

Fay said...

woah anak buah boleh jadi model lepas ni. :D

bila nak kahwin? :P

CIK TOM said...

wah 4 kenduri kahwin..banyaknya...
kecik2 dah pndi posing..comel plk tue...

ghost said...

nanti ko wat majlis persandingan terapung kat tasik taman botani tuh ye...aku datang karang amik telur.

Rina Rossoneri said...

kacang,berabad lagi ler kacang kena tunggu..nanti kita sembur perfume banyak2 kat kad tuh hahaha..

fay,hohoho berabad lagi..

ciktom,budak2 zaman skrg cam gini ler

biskut,wokehh no prob haha

CIK TOM said...

mengenai soalan xdpt buat blockquote tue..cuba ros try incase 3 utk blog ni..


http://tomatogurlslife.blogspot.com/2010/12/tutorial-buat-blockquote-cantik-dan.html

cuba dl ye...pe2 inform blk..good luck!

noa said...

budak2 tu posing kalah pengantin tuu

Rina Rossoneri said...

o ok cik tom..

nora,tauuu xpe

oya said...

boleh..my fren kawen di tmn botani tu

ftrhd said...

erkk muka cam budak2? ala dia jeles tu sebab awak ni awet muda heehee