Monday, May 24, 2010

Mimpi pelik

Kadang-kadang kita bermimpi sebab risaukan sesuatu...
contohnya bila peperiksaan bermula memang tiap2 hari aku mimpi pelik2...
tak pasal2 pensyarah aku masuk dalam mimpi aku..
tu belum lagi keputusan peperiksaan aku dah dapat walaupun peperiksaannya pun belum mula...

Tapi, aku pelik kalau aku mimpi benda yang aku tak terfikir pun pada hari tu..
atau pun memang tak pernah terfikir lah...
kadang2 orang yang kita dah berzaman tak jumpa,
tiba2 muncul dalam mimpi....

itu belum lagi kalau mimpi tu siap bersambung...
hmmmmmm tapi kebanyakan mimpi aku selalu lupa bila dah bangun...
meh sini aku senaraikan mimpi pelik yang aku pernah mimpi...

  • aku mimpi aku pregnant! ini memang tak boleh bla lah kan. banyak kali okey aku mimpi walaupun tak berturut2. dan dalam mimpi tu mesti aku akan pegang je perut aku. masa mula2 mimpi perut aku dah besar pastu takut nak berjalan (takut meletop haha),baru2 ni mimpi, perut tu kecil lagi. Tapi kan, aku tak pernah tahu siapa bapak budak dalam perut tuh.hahahah. oh ye, im still single, available and never married and still pure. lol
  • lepas tu aku pernah mimpi aku bunuh orang. aku bunuh orang yang aku tak kenal, tak ingat sangat mimpi tuh.tapi yang aku paling ingat aku bunuh adik aku sendiri. hohohohohoooooo.
  • selain membunuh orang, aku pernah mimpi aku bunuh diri sendiri. woooo ini memang ngeri sebab memang real mimpi nih. aku siap boleh rasa mata aku perlahan2 tutup pastu pandangan makin kabur, dan aku tak rasa sakit apa2 pun, tapi aku rasa diri aku makin lama makin jauh...woooooo..
  • Yang ini best. aku mimpi hantu, tapi memang real ah. aku mimpi kat bilik hostel aku. yang aku ingat aku nampak bayang2 hitam pastu memang takut gila ah. pastu aku pun terjaga. hari dah siang. aku pun bersiap2 lah. sedang aku bersiap2 tiba2 aku ternampak dua bijik lebam kat kaki aku. dan memang aku tak langgar apa2 pun. bila aku tekan lebam tu, lebam tu tak sakit pun. lebam Ungu gitu. hohohoooo. lepas tu beberapa hari kemudian, aku pergi Pulau Pinang dengan budak2 kos aku, kitaorang buat kerja lapangan. kitaorang naik Keretapi. Dalam keretapi tu aku tidur dengan berselubung muka aku (maklumlah lampu tak tutup dalam keretapi tu). walaupun kejap je aku tidur aku boleh mimpi hantu lagi. dan bila dah sampai kat rumah tumpangan Mengkuang Titi, tiba2 aku nampak lebam bertambah lagi satu. hohohohoooo 
 (tak payah tunggu vampire datang pun hahaha)

Bukan selalu lah aku mimpi teruk2 ni.
biasanya aku mimpi, aku boleh kawal lagi..
macam dalam mimpi tu, kalau aku mimpi hantu..
aku boleh siap cakap kat diri sendiri lagi..
'ala ini mimpi je, sudah, bangun, bangun!!!' pap aku bangun...
tapi kalau mimpi terlebih pelik macam dalam senarai tu memang real  lah..

mungkin otak aku tak berapa betul masa tuh..
ahahhaahahha tu yang mimpi pelik2...

(all pictures are not mine, and can't state the source coz its already saved in my document)

16 Masuk GoaLLLL:

cik panadol said...

penah mimpi marathon dalam hutan time mlm2...bile bngn je, kaki n badan lengoh2 sbb da lame xberlari dalam alam realiti....

paling best kalo malas nk bngn tido sbb harap mimpi yg kite mimpi sblm terjaga tu leh bersambung blk haha...

Studentslife said...

ari tu aku mimpi basah ngeri tau..
kene hujan lebat adehh hehehe

rizal jabai said...

mimpi kne patok ular best kot..nnt kamu akn di pinang..hehe

rossoneri said...

cik panadol, mimpi best malas bangun tuh, mesti mimpi mamat hensem nih hahahaha..

studentslife, hahahah ngerii sangat

ijai, banyak lah! xkuasa okey

Frodo Baggins said...

tp wa selalu mimpi yang indah2 jer ... haishhh. sampai x nak bangun. wakkakakakka


>>___<<


((sdgkan org buta juga bermimpi inikan pula kita .. baca doa makan sblum tidoo yer. ekekkeke))

hAng keBun said...

byk kali gak bermimpi sesuatu kejadian...biler dah jaga...betol2 berlaku...mcm pernah tgk jer...rupe nye dlm mimpi sebelum nie...

Syafiq Kadiran said...

aku plak tido xsempat nak mimpi...kene kejot ngn mak soh semyg suboh...

punca sebab tido lewat sgt..kol 5 baru nak tido...nak mimpi pe...

mahira oya said...

ade ke boleh cek tafsiran mimpi ke..
sometimes bole jadi sedey tu mimpi..

NichKhun said...

best tak mimpi ngandung? ase bahagia tak? hikhikhik

rossoneri said...

frodo, ye t aku baca doa makan...

hang kebun..hohoo tu lagi menakutkan tuh

syafiq,mmg ler xsempat..hahah

mahira,hmmm malas nak caya benda2 tuh..huhuhuh...

nickh, menakutkan okeyyyyyyyyyy

aril said...

kena tnya nujum pak belalang utk tafsir mimpi2 ni :-)

rammyd said...

tragis betol mimpi2 nye.. hahahaha. boleh wat drama bersiri tu.. :P

rossoneri said...

aril,hahah xmo ah.t nujum pak belalang tu asyik ckp 'pendek umur' je..

rammy, hahahah hancur terus drama bersiri tu nanti

miss hav0c said...

hohoiiii ingt plk ko sume mimpi tuh..pesen aku ni pas mimpi da x ingt da..kdg2 je ingt

F U N F A B U L O S I T Y said...

mimpi mainan tidoq kot..tapi kadang2 macam real je jadiknyew..takottt!
alamak-hantu jatuh cintan ngan cik rina???tatottt gakk ;D

rossoneri said...

miss havoc..ehee mimpi ni rasa betul2 real,tu yang ingat sampai skrg..

dex...hahahahah mana ada hantu tu jatuh cintan laaaaaaaaaaa