Saturday, October 30, 2010

Awasi Troli anda...

Tadi aku pergilah Carrefour ni ha,
nak belilah barang2 dapur,
sambil tengok senarai barang yang panjang meleret ke bawah..
Aku pun ambillah barang mengikut senarai yang mak aku tulis tuh..
(dengan kebisingan orang ramai, serius ramai, mungkin sebab ramai nak beraya kot)
Dynamo, Softlan, Kopi, sabun tangan (ok done, dah ambil) 
Lepas tu aku, adik aku, kakak aku berpisah kejap dengan troli nak pergi ambil barang..

Kemudian,
aku pun datang lah kembali mencari troli sambil memegang berus gigi...
kulihat muka kakakku Hangin!...

'Troli ada orang ambil'...aik habis barang kita kat mana?
'ni ha, dia letak barang2 kat sini'....amboiiiii, ada juga manusia macam ni...
'Baru je tinggalkan kejap. Haish, tunggu sini, angah nak pergi ambil troli'...

Maka, aku dan adikku, tunggulah di tempat sabun2 tuh,
bersama2 barang2ku dynamo,softlan,kopi,dan berus gigi...
oh ye, sabun tangan juga....

Macam ni lah...
Aku sebenarnya tak sangka ada manusia macam ni..
Pemalas sangat ke, apa yang malas sangatnya tuh...
Kalau angkat keluar barang orang lain dari Troli, Rajin pulak ye..
Agak2 lah kan...

penat - penat......


(Troli,mesti ko rasa berharga kan, ada jugak orang nak menculik ko nih)
credit





10 Masuk GoaLLLL:

Wan Gerrard said...

orang tu tak jumpe troli lain kot =P
ke troli yang digunakan tu dah lama tak bayar, so kena tarik..hahaha

Abd.Rashid said...

Saya tak pernah kena macam tuu sebab kalau saya nak tinggalkan troli saya capai apa2 barang kat situ saya bubuh jaa dalam troli.Letak yang besar2. Kalau saya tinggalkan troli tak ada sapa nak usik.

Selamat mencuba...

Mizz Ed said...

pulak dah..

ish3...tak guna betul org tu...

itu mesti kes tak jumpa troli o troli dah abis tu yg maen cekau org lain punya troli tu...

darkbatman said...

hahaha..biase klau yg kosong je org amek kan? pelik yg berisi pun ad..mmg tahap gaban punye mls org ne.

NICK IRFAN said...

tu la pasal pelik ragam org skrg ni troli pun nk jgk?

Afiefah Safieni said...

laa..
org camni pun ada juga..
punya la malas..

Tomato Gurl's Life said...

hehe..mmg dasar pemalas ;)

Tutorial Buat Dan Ubah Ayat Linkwithin

ChiKeDees said...

nak keje senang la tuew..nak rembat pun intai2 la dolu kan

Anna Boleyn said...

he'eleh..ada gak orang macam tu ek. kalau den pon hangin..huhu


p/s : jom baca

Mission 2 accomplished - Warm advice to all HLN commentators.

Zairie Husin said...

hahaha.. sis... troli pun ada orang rembat... nie spesis orang malas nie.. time masuk tak mau ambek troli.. pastu menyusah kan orang.. cian sis.. pasni kalau gi coping kene berkepit je ngan troli... hehehehhe