Saturday, January 15, 2011

Situasi Menunggu Bas

Ada banyak jenis bas kat Malaysia nih..
Metrobas, Rapid KL, bas mini (kat bangi ada lagi tau),
Tapi aku lagi suka naik Rapid KL...
Semua driver bas mesti bawak Bas Rapid laju gila...
rasa macam naik Roller Coaster..
(Naik Rapid je, bayar RM1/2 je, membazir duit pergi Sunway lagoon buat apa wawawa)
Tapi, bila tengah tunggu bas, lama jugak..
ye lah, kita kan kekurangan bas..
kalau jalan raya sesak lagi lambat..

Menunggu bas adalah suatu aktiviti yang membosankan..
kadang-kala boleh membuatkan diri menjadi stress dan marah...
Bila aku dah penat, aku penat nak marah..
Apa aku buat bila tunggu bas?aku layan sekali orang yang menunggu bas tuh..
wawawawawa...
Memanglah sebenarnya agak bahaya lah bercakap dengan orang kita tak kenal...
Tapi aku tawakkal je lah..
AKu pun tak tahu kenapa orang suka tegur aku..(muka aku sweet kot waaaawawa)
Kalau kat bas stop ada buaian tak pe gak,cuba teka gambar ni betul ke ada buaian credit
 
Situasi 1
aku sorang2 je tunggu bas..
TIba2 ada makcik dari Indonesia nih datang tunggu sekali..
Memang lama bas ni kitaorang tunggu..
 eh,makcik ni bukan menggerunkan okey, dia sweet kecil molek je.credit

Akhirnya makcik tu pun bosan, makcik tu bercakaplah dengan aku..
Rupa-rupanya dia bukan tunggu bas, tapi tunggu suaminya..
Lepas tu dia tanya nak beli tiket hari ni tak daripada dia,
Dia kata esok boleh jimat belikan tiket untuk anak dia ...
(aku pun belilah dari dia,kebetulan aku memang pegang RM1 masa tuh)
(elakkan membuka beg duit depan orang yang tak dikenali ye kawan2)..
Kemudian, bermulalah kitaorang bercerita..
Kitaorang cerita apa?
cerita kucing, hahahah, dengan excited nya cerita okey...
bukan main rancak..menceritakan betapa sedihnya kalau kucing kitaorang mati..

Setelah puas menunggu, suami makcik itu pun datang..
(bas aku tak sampai2 lagi, bertuah tak grrrrrr)
Aku pun salamlah makcik tu, ucap selamat hari raya (masa tu raya lagi)...

Yang ini biasalah kan, kita borak2 dengan orang yang baik..
Sebelum ni aku pernah borak dengan pensyarah UM, dari Iraq..
kat tempat bas je, macam2 jenis orang boleh jumpa..
Aku ada peristiwa annoying masa tunggu bas..
Lain kali lah aku cerita...Ciao!

15 Masuk GoaLLLL:

Syafiq Rosli said...

hehe..mcm karenah kan

Hakimi Reza said...

Cikit ari lagi la,aku rasa mesti hang bertemu jodoh kt bus stop

~~hakhakhak~~

The Sharkox said...

hahaha...sama la kita rosso oih... bila tunggu haram seketoi pun takda...bila kita tak tunggu, bas asik lalu je depan mata..haha

Ain Atika Zailani said...

haha...macam macam lah kan...seronok dapat kawan kawan yang gila gila macam u ni.

Unknown said...

hehe..boleh layan borak lagi?perghh..sempoi je.hehe

Fariq Jalil said...

hahaha rina, macam2 la kau,, nasib kau tak jumpa aku time tunggu bus, kalau tak aku suruh kau byr tikt bus,, ngee

Rina Rossoneri said...

syafiq,hehe biasalah manusia..

en,nakal..nanti aku cerita cite selanjutnya

sharkox,itu mmg paling hangin!

ain, heheh :D

echah,boring kot :D

fariq,ko pakai baju sekolah pastu wat muka kesian,bukan stakat aku je,org lain pun bayarkan tiket lol

Unknown said...

sy xde pengalaman plak tunggu bas? selalunya bila sy sampai je bas pun dh sampai jd xde la tunggu lama2 sgt

ftrhd said...

err kat luar negara diorang bawak buku..tak pun dengar mp3.. so takde lah masa tu terbuang gitu saja..

Rina Rossoneri said...

nick,uit kamu tunggu kat mana tuh hehe

fitri,kalau baca buku terlepas bas lah jawabnya, memang dgr mp3 pun tapi still bosan..

Sang Gabriel said...

aku xsuke menunggu...membuang masa.disebabkan itu, aku x suke naik bas.kalau naik pon, emosi aku kompem xstabil

aque said...

kalo bowing mase tggu bass. cube try kire batu2 kew. huhuhu guwau jew... ;)

sugar2 kapas strawberry said...

kalau bus stop ada buai..silap haribulan mak bapak bw anak g bus stop main buai.miahaha

ferry said...

memang sakit kan kena tnggu bas lama-lama..kalau mintak sedekah kat tepi tu dah boleh kaya kot..hu3..nanti dah buat entri annoying masa tnggu bas bagitau bas bagitau tau..

noa said...

makcik nk buat ko jadi menantu tuh

jeng jeng jeng