Tuesday, January 4, 2011

beberapa hari dah berlalu dan secret garden

hari ini sudah hari keempat untuk tahun 2011..
Aku punya Blog tak update2..maaf ku pohon, eheeeeeee..
Tak ada mood nak tulis..
Idea ada..tapi itu lah..
sebab Sekor demi Sekor...
Tinggalkan aku...
last2 tinggal Barney sekor je...
Yang sekor mati depan mata aku..
Yang sekor hilang macam tu je..
sekarang Si Barney pun sakit,demam2,batuk2..tapi nampak macam dah okey sikit..

Oh lupa nak bagitau, itu semua kucing aku..
aku malas nak letak gambar Barney..
nanti aku sedih, sian Barney,tinggal dia sekor2 je...
Aku tak masukkan dia dalam sangkar pun,
sebab dia lagi suka dok dalam kotak (mana datang kotak ni entah)...
yelah, adik beradik dia yang lain dah tak ada...pastu....
OKEY Cukup mengarut sampai di sini....
AKu tengoklah satu drama Korea nih..
Secret Garden..mesti ramai dah tahu kan..
Naik gila aku tengok cerita nih..
Plot nampak macam menarik sebab tu aku tengok...
Ala, kisah Lelaki dan Perempuan ni tukar badan..macam citer Freaky Friday tuh..
Tapi rupa2nya drama ini tak fokus pada pertukaran badan itu..
dorang bertukar badan kejap je ponnn...

kisah Lelaki anak orang kaya tahap cipan berlagak gila pastu tak tahu pasal kehidupan orang miskin
(ala macam Domyouji hana yori dango tu)
dan perempuan ni tomboy,seorang stuntwoman hidup miskin..
(ala2 coffee prince lah nih)..
yang paling aku pening, mereka berdua ni asyik gaduh je..
sampaikan aku tak tahu amenda topik pergaduhan dorang...
sebab dorang bergaduh benda yang nonsense,
motifnya nak tunjuk dua2 ni ego tahap melangit...
lepas tu,itu yang bertukar badan..konon nak bagi masing2 faham kehidupan masing2..
Tapi, tak ada gunanya pun bertukar badan tuh..
sebab lepas tu masih bergaduh dan ego tak nak mengaku..
dah suka tu suka je lah..
pastu dengan mak si lelaki ni yang nak bermenantukan orang kaya je
(ala macam dalam hana yori dango gak)..

Drama ni awal2 dah meleret, bermula episode 3 dah meleret..
tak ada motif pun gaduh2 lama2 tuh..
pastu dengan perempuan annoying (mestilah ada kan) dan hubungan dengan sedara hero nih,
kisah dorang ni kalau tak ada pun tak apa...
Okey, senang cerita aku kecewa dengan drama ni ..ahakxxx kecewa
Part lawak memang lawak, tapi itu sahaja yang best bagi aku...
Aku baru nak tengok episode 10, sekarang baru okey kott...
dah habis peringkat meleret..
ala korang macam tak tau drama korea mesti ada meleret2..
tapi drama ni lain sikit meleret2nya awal cerita...

Aku rasa lagi bertambah tension tengok drama nih..hahahah
Hyun Bin, ala pernah berlakon dalam My Lovely Sam Soon tuh,tapi dalam drama tu lagi handsome, dalam Secret Garden ni muka dia cengkung, tapi dimple dia tetap cute eheeeee

itu heroinnya, Ha ji Won (belah kanan ye bukan kiri)

Okey lah nak sambung tengok...
nanti aku bagitau apa ending dia..

p/s:tajuk aku pun pelik
p/s: lupa nak bagitau, the other pictures are from dramacrazy.net

16 Masuk GoaLLLL:

faiq said...

dah tgk snow queen>

hans said...

wah
ekau minat secret garden tu ker?

P/S : Belia Benci Kuliah Minggu Pertama!

Raji and Yeen said...

hahahaha barney sblm der jdi bso mmg dia duduk dlm kotak pun kan? xD

Secret garden ad juga dlm taiwan kan?

Fariq Jalil said...

adeh,, jeles plak kawan,,
bak sini la cite tu,,
nak tengok gak..

Rina Rossoneri said...

faiq,tak..best ke

hans,tak,hahaha..

raji,eh,mak dia beranakkan dia dalam sangkar..hehehe

fariq,gi lah download sendiri haha

Unknown said...

sis. tak best citer nie.. cite lalitamplom lagi best.. kehkehkeh...

Unknown said...

kucing pe ada kat umah tue? kucing nie selalu manja. kat umah aku, kucing siap nak tido atas katil.hahah.bila dikejutkan macam marah gitu.

Chaoi said...

singgah blog ni jap...hehe

TunTeja said...

best x cte ni??

saya tgh layan boys over flower skang ni.heheheh

Anonymous said...

pi skg xtgk ag coffe prnce~

Unknown said...

secret garden? ada pnh main tv x?

noa said...

haah tajuk ko mmg pelik pun lalallala =p

hans said...

hahahaha
macam2

P/S : Pandang Kemana Tu? Rimaslah!

anamizu said...

korea??? sipbek bkn hell bank note..hak3

Hakimi Reza said...

Depa minat sngguh citer tacing cm ni~~hakhakhak

noa said...

wei mane ko gi

ko demam korea ke pe nih