Monday, March 14, 2011

Here the story goes...

Ini adalah Kak Ros,

Kak Ros ialah kakak kepada Upin Ipin,
Hazimah Suka tengok Upin Ipin,
Sampai terbawa dalam mimpi..
'Saaaaayang Kak Ros'..

Begitulah al-kisahnya bagi menjawab pertanyaan Raino dan Raji

Hazimah suka tengok Kak Ros sebab Kak Ros suka bagi nasihat..
Kak Ros suruh Upin Ipin berdoa agar keadaan Jepun tidak bertambah teruk..
Dek letupan yang kedua berlaku di Soma pada hari ini...
Upin dan Ipin tanya pada Kak Ros..
"Kenapa Ultraman tak selamatkan mereka"..
Kak Ros jawab..

"Ultraman sentiasa ada...dalam jiwa orang Jepun. Sebab itu jiwa orang Jepun kental"

Ultraman always been in Japanese soul..
Ultraman never run away..
Japanese known as their strong will..they can stand again..
Remember, Japanese also have Doraemon..
Doraemon also in Japanese Brain..
Doraemon will help them to invent more after this cause...
The invention will help their economy back..
Japanese is as strong as Goku...
Apa sebenarnya kaitan antara Anime dan Jepun..
Aku dapat Ilham dari blog Hantu Penulis..

hohohoh broken english...
Hentam sajalah labu...
Pada masa yang sama risau dengan cuaca yang tak menentu..
Yang tiba-tiba berdentung bunyi guruh nih...
Dan menyebabkan internet aku tenat..
Agak menyirap..
kerja banyak...grrrrrrrrrr

p/s: Tajuk tak boleh bla...

17 Masuk GoaLLLL:

nub said...

depa memang kuat semangat. kamikaze gittuw

Raji berkata said...

hohoho harapnya ^^
kalau tak xkan one piece bertapak kt sana kan o.O

The Crow Empire said...

Bg sy la. Jepun adalah tamadun yg mengutamakan sistematik. Walau apa situasi, mereka pasti guna cara yang sangat teratur dan berkesan. Mereka jgk tinggi disiplinnya.

Sikap mereka byk di kias kan dalam animasi terkenal. tgk je naturo. Fuh.. semangat yg tak kenal erti putus asa. Sangat positif tuk di jadikan hiburan anak2.

Panjang plak komen. keh3..

(^__^)

A.s.t.i.n.a said...

Saya risaukan Shinchan dan chibimaruko.. Ninja Boy juga.. Apa khabar mereka agaknye...

skandaLdariLangit said...

hantu penulis? ki2

m abang call me kak ros.

kak kurus. haha

nora said...

uikss tetiba aku teharu ngan cite ko ni (aku normal ke tak nih???)

ENTRY HOT : Sunyi...

bunga said...

kuat semangat adalah amat perlu..

Wan Gerrard said...

Orang Jepun sentiasa antara orang termoden walau apa pun terjadi kepada mereka.^_^

NICK IRFAN said...

eh! sian ultraman di kaitkan dgn jepun plak? hehe

rainoserez said...

kak ros bukan garang ker..? hehek..

Catherine- said...

owhhhh hahahaha~

baru tahu kak ros tu sape.

kesian aku ni.mmg x tgk sgt...

Frodo Baggins said...

org jeponn ada kaizen
ambil yg baik buang yg buruk cipta yg baru

caraaaaaaa

lagi, darah samurai itu

echah mashuri said...

betul.jepaun pasti bangkit kembali.huhuuh.

aLieF si Muncung ManiS said...

yeah!! jepun mmg kuat....sama2 kita brdoa bersama upin ipin supaya musibah itu reda...

hans said...

jepun mesti okay balik lepas nih

bunga said...

bila nak update br cym..windu la..haha..

aliesha kirana said...

sayang jepun. sobss..jepun tetap di hatiku, walaupun dl mereka penah jajah kita. kui3.. moga segalanya akan pulih sperti sediakala..amiN~