Tuesday, March 22, 2011

Mencarut

Mungkin disebabkan sejak akhir-akhir ini asyik hujan saja,
Maka internet pun tak memberangsangkan,
untuk aku download..
Dahlah dateline hari ini..
(Tapi sempat update blog mwahah)..

Oleh itu, aku pun pergi CC (Cyber Cafe),
Pagi2 buta aku pergi tau..
Aku pun masuklah, ambillah tempat depan komputer nombor 3 itu..
Pastu aku dengarlah geng budak laki nih berborak bukan main..
Mestilah pasal game kan..
Aku kan gadis ayu, mestilah tak pandang mereka,
tunduk malu2 mengadap monitor..
Mula2 aku dengar bahasa Cina..
Aku dah pelik sejak bila pulak ada orang cina kat kawasan rumah nih..
Pastu tiba-tiba aku dengar bahasa Inggeris pulak..
Eh eh cina celup mat saleh kah?
Pastu barulah muncul bahasa Melayu mereka...
Ohhhhh, Melayu rupanya...
Lama-lama tuh, barulah aku sedar..
Bahasa Inggeris, Bahasa Cina, Bahasa Melayu mereka adalah carutan semata..

"motherf*****, sh**, Ba**, B******, Lei shosheheyrfhoh"

serius, tak ada perkataan lain selain carutan,
selama lebih setengah jam dan kurang sejam aku ada kat situ..
(Macam mana aku tau bahasa cina itu mencarut?)
(Kalau korang selalu tengok cite cina mesti korang tau)

Aku rasa aku bukan masuk Cyber Cafe..
Tapi masuk tempat Cakap Carut...

Kesimpulannya, bila hujan nak berhenti?
Adakah aku kena pergi tempat Cakap Carut itu lagi, esok???

14 Masuk GoaLLLL:

aliesha kirana said...

wahhh rosak betul budak2 skrg ni kan. ishhhh ish ishhh... ngucap pnjg je laa....

cik aiLebiu said...

mcm dh jd budaya pla skang mencarut2 bagai ni..tak carut tak cool..haihh..

Fariq said...

eh rina.. jgn pi sana dah.. meh sini rumah saya.. on9 kat sini je.. konpem takde carutan.. wee

Heidi Shafiq said...

kite bako! kite bako!


hehehe.. xde kene mengena.. :P

skandaLdariLangit said...

time marah sgt pna gak tlepas bangang sume tu. tp tahap tu je la. huhu

rainoserez said...

cik rina sayanggg.. hujan2 ni internet ko masuk air ker..? ;)

Raji berkata said...

betul2
kdg2 nak pergi CC nak blogging pun susah
dh la bising
phtu dop usha2 haishh budak ni nk tgk entry ak tnggu la ak dh publish
hahaha

The Crow Empire said...

heheh.. situasi bermain game di cc mmg begitu. Carutan adalah pemberi kelegaan ketika kalah bermain game.

Selalu nya akan mencarut begini "*#$%*!" atau begini "^$&*&#@"

koh3...

(^__^)

Rina Rossoneri said...

AK,carutan itu biasa bagi mereka.

cik ailebiu,itulah trend kot..

fariq,tak hingin

heidi,haha..cu cite..

macy,ini lagi handal,mencarut 3 bahasa lagi..

raino sayang, ye loo,nak tolong buangkan air ke

raji,haha sambil2 tu ko promote ler blog ko

crow,hahahaha

echah mashuri said...

HAHAHA!rina!kelakar la bab tajuk boleh terus sambung entri.siap buat maka(koma),
hahahaha...

mencarut dah jadik hobi.adoiii

Catherine- said...

kita semua akan mencarut bila tersentap.

aku,

lepas mencarut rasa macam bongok kejap.

"apa aku cakap tadi?"

ok, aku lupa. aku sudah jadi perempuang samseng.


ceh'

nora said...

cit, aku baru nak kagum
ingat kan budak2 tu hebat gile cakap 3 bahasa

ENTRY HOT : Betul ke Tak Betul??

nub said...

i beg u plese do not go.. hahahaha

Wan Gerrard said...

hahaha mencarut dlm 23 bahasa, kreatif :P