Sunday, April 24, 2011

Pemikiran sempit.

Sesiapa minat lagu Korea boleh tercenderung untuk bunuh diri...
Hahahaha..
 Nak baca sila tekan kasi besar. Credit pada FB kawan aku mwaha

Aku tak tahulah nak cakap apa...
Sebenarnya tak patut dikhususkan pada sesetengah muzik dari negara tuh..
Sama saja, tak kiralah muzik US, UK, Hindustan ke..
Dulu kata lagu Hindustan mengkhayalkan..
Sekarang Korea pula..
Senang cerita, satu muzik pun tak elok sebenarnya...
hahaha..
Tapi tak perlulah cakap sampai boleh membawa untuk bunuh diri..
Malah, dalam surat khabar itu pun tertulis..
'Belum ada kes orang bunuh diri sebab artis Korea'..
(hahaha belum ada kes dah dibesar-besakan, baiklah)

Kita ada akal boleh fikir sendiri..
Bukan peminat Korea saja yang habiskan duit mereka ke arah itu..
Aku pun habiskan duit untuk Faizal Tahir...hahah..

Muzik dari US kebanyakan lirik dorang teruk..
Ke arah kehidupan dorang yang penuh gejala sosial..
Tapi tak semua begitu...
Sama seperti di Korea juga..Ada lirik yang sangat teruk..
Tapi masalahnya, bukannya dorang faham pun lirik tuh..
Tak ada terkesan langsung..
Adakah orang di Malaysia memandang rakyat Malaysia sangat bodoh hingga artis kesayangan bunuh diri, mereka pun mahu bunuh diri?..

Kadang-kadang kan, aku rasa macam kenapa isu ini ditimbulkan dengan satu spekulasi yang kelakar?
Ada banyak lagi isu tentang Korea yang mereka boleh isukan dan timbulkan..
Sebenarnya nampak sangat mereka tak kaji betul-betul..
Nak tarik perhatiankah?

8 Masuk GoaLLLL:

Frodo Baggins said...

skrg mmg era korea lerr kot
kalau nak kata mati bunuh diri
sbb lagu hindustan, mgkin lagi ramai yg gelak banding yg tkejut kot hahahha

ada kes mcm ni? huhuhu
lagu korea?? aigo

cik aiLebiu said...

uihh apakah? asal tetiba jadi isu ni? dah ada kes kah? xpenah dgr kot tetiba leh jadi isu..tang mana dtg idea ni? hahah lawak...

nub said...

saja carik publisiti la tu.. haha.

nampak benor menipunyerr sampai sanggup bunuh diri. haha. bodo ka pa...

Fariq said...

mmg klaka kan.. hehe.. eh tapi ade ke yg bunuh diri sebab muzik?? cam pelik beno je bunyinye... :p

-bile la rina nak abeskan duit blanje aku makan.. ngeh

delarocha said...

dah takde isu ler tu

ghost writer said...

mereka melihat terlebih dahulu tentang fenomena trend kesukaan orang malaysia pada muzik Korea atau teruja dengan wajah2 artis korea,(aku pun tak tahu mana satu).

perpecahan satu2 grup muzik pon menjadi faktor peminat bunuh diri..

echah mashuri said...

masin mulut diaorang nnti ade lak yg bunuh diri.ish2.;/

aque said...

erk.... mengapakah terjadi sebegitu???

huhuhuhu.....