Friday, April 8, 2011

Internet laju.

Disebabkan kerja aku sangat perlukan kelajuan internet..
Kalau internet tak laju boleh mengundang pada masalah mental aku..
Jadi, apabila mental aku bermasalah boleh mengundang bahaya kepada orang lain..
Maka, untuk mengelakkan malapateka melanda...
Jadi, kami memutuskan untuk putuskan Streamix...
Mwahahaha...
Baiklah, kami memutuskan untuk guna UNIFI...

Aku agak terkejut sebab kelajuan internet yang melampau..haha..
Selama ini aku terpaksa download file kerja aku selama 2/3 jam..
Dengan adanya UNIFI, Hanya setengah jam saja berjaya aku download...
Abang aku pun terkejut sebab download Naruto sangat sekejap...
(Aku tahu korang pun download Naruto)

Cuma, disebabkan nombor rumah lama tak boleh dikekalkan..
Maka, terpaksalah bayar sewa kepada TM untuk kekalkan nombor lama..
Jadi, aku ada Dua nombor Rumah..
(Korang ingat nombor Hp je boleh banyak-banyak)

Lepas itu, ada pakej channel TV baru..
Aku belum tengok2 jenguk2 lagi..sebab aku pening tengok banyak2..
hahaha...
Yang pasti, lepas ini kalau Astro ada masalah..
Ada backup channel dari UNIFI...

Sama seperti Streamix, bil telefon lebih kurang saja rate dia...
Dari rumah ke rumah free, telefon Hp murah sikit...

Buat masa sekarang, aku tengah bahagia internet laju..
Tiada lagi gangguan mental..
Mwahahah..
(Telefon dia bagi, yang hitam untuk telefon, putih untuk wifi, kelabu tu untuk TV)

p/s: Hari mulia ini, buatlah kerja yang mulia seperti mempromosikan barangan untuk keuntungan mereka.

12 Masuk GoaLLLL:

kak gojes said...

saya rasa bahagia membaca entri ini..huhu..sy pun nak juga...nak laju..nak laju

cik aiLebiu said...

oh patut lah mcm sepi ja 2 3 hari ni..skali muncul dgn kelajuan maksimum ni..eheh...

aLieF si Muncung ManiS said...

bak sini sikit kelajuan internet tu..internet alief lmbap macam kura2..hihuuhuhu

CIK TOM said...

wah bestnya dpt guna tnet laju..jgn laju masa bulan pertama pakai dah le..heheheh

eh ros skang dah kerja ker??tahniah ye..

ftrhd said...

eh serius langgan unifi dapat sekali pakej TV?? perghhh memang heaven ar gini..

Anonymous said...

tolongla donlod cte jepun. keke

Fariq Jalil said...

argghhh rina... aku nak kawin ngan ko cepat2 la.. nanti bley guna unifi kat umah ko.. arrrggghhh

latest -
Terminal Bersepadu Selatan Memang Style

Kalamhati said...

UNIFI ni ada syarat2 tertentu ke utk apply..
akak pakai streamyx yg 512kbps..pkai sorang rasa mcm ok lg..huhu tp kalu unifi tu lg menguntungkan berminat ler jugak..hihi

Rina Rossoneri said...

kak kalamhati, akak pakai sorg guna streamix 512 pun ok dah..mcm kita dulu guna 512,org yg nak guna dlm rumah ramai..n kita selalu kena download file n nak cepat..sbb tu amek unifi nih..unifi ni xadalah syarat tertentu..kalau kat situ area clear,boleh je..

meo suke makan katak said...

donlod cite kartun

Nur Liyana said...

wah tahniah2!!!laju laju..heehhhe

Bunga said...

bunga gak slow g..haha..