Friday, August 7, 2009

Home..Satu Berita

aku kan mmg tiap2 minggu blk umah...
(jgn jeles)...
thennnn...
mak ku bercerita lah..
sbb aku bukak cite pasal H1N1...
rupanye...
kematian budak kat melaka yang kene H1N1 tu..
yang buah pinggang dia turut dijangkiti tu...
anak abg Man aku...(mcm sedara jauh lah)..
anak dia ada sakit buah pinggang...
cerita dia macam ni..

hari sabtu lepas...
kat kg aku, Melaka, ada kenduri kahwin..
Sedara aku kahwin..
anak dia mmg elok biasa je..
tak ada demam tak ada apa2 simptom LANGSUNG...
lepas tu...
tiba2 hari Ahad tu..anak dia mengadu sakit..
lemah badan tak larat jalan..
dia siap ckp..
'abah,xlarat jalanlah..nak dukung'...
lepas tu,bila dia masuk kereta je..
dia terus sesak nafas..
lepas tu,teruslah bawak pergi hospital ke klinik..
then, terus je kene.......

jadi..sekarang H1N1 ni makin teruk...
dgn jerebu lagi...
WALAUPUN PUSAT KESIHATAN KITA NI SENGAL...
kalo demam teruk tuh,kalo ada kwn y ada kete ke ...
pergi je klinik kat luar ke..
(mcm ada kwn aku ni,suh scandal dia bawak dia g hospital kat luar)
ye lah kan..dah la PK kite ni tak nak tambah masa..
lepas tu, siap rehat tengah hari tu bukan main lama..
dah lah ramai org..
lepas tu boleh pulakkk bila dah dtg PK..
suh kite dtg ptg pulak...sbb ramai org..
apa dia ingat kolej kite ni depan PK ke..
dah la nak kene naik bus...dgn badan lemah2 tu...
pelik lah..

kenapa PK tak nak amek doktor tambahan ke..
kenapa PK tak nak tambah masa ke...
kenapa PK tak guna sistem shift...(nyusahkan la kalo dorg rehat tgh hari)..
mcm kami y free time tgh hari tp ptg ada kelas...

2 Masuk GoaLLLL:

Rina Rossoneri said...

testing..testing...

KaCaNg87 said...

a'ah..dh dpt..roger n out..hehe