Sunday, January 8, 2012

Apa aku fikir apabila...

Paling membosankan bila naik keretapi untuk perjalanan jauh 
(tapi taklah jauh sangat)
Katakanlah selama setengah jam atau satu jam...
Paling best bila kena berdiri.... haha...
Kalau orang tak ramai mesti mata korang tak tahu nak hala kat mana...
Biasanya pandang tingkap atau pintu..
(Kang pandang anak dara orang/teruna kang mau kena jeling)

Bila keretapi berhenti di satu stesen je, mesti mata menghala ke pintu...
Orang ramai masuk, orang di dalam mengundur ke dalam..
Paling best bila tengok budak-budak masuk huha huha bising-bising...
Dengan baju dorang warna hitam, rambut berfesyen Super Junior,
Bila dorang bising, kita pun dengar, sebab nak tutup telinga pun tak boleh...
Kadang-kala kita senyum bila dengar perbualan budak sekolah...
Bagi yang ada penutup telinga iaitu dengar MP3, pasti buat hal sendiri, pandang tingkap...

Kemudian keretapi berhenti lagi,...
kali ini orang Luar Negara pula masuk...
Kita pun pandang dari atas ke bawah, dan dia cuma pakai selipar...
Atau tak pakai selipar dan sangkut selipar dia kat beg gedabak dia tuh...
Kemudian, ada juga orang Luar Negara yang baunya.....Hmmmm...
Pastu suka pandang2 tengok perempuan macam tak pernah jumpa perempuan ATAU!....
Perempuan kat malaysia cantik sangat...Yup, memang cantik...
betullah kan, habis tu korang kahwin dengan orang apa??
Kalau orang Korea datang Malaysia mau meleleh tengok perempuan semua macam Suzy Miss A,
Lelaki pulak macam Nickhun 2PM...
 (Cantik kannn. Ada sesiapa kata Heliza tak cantik?? Suzy Miss A pun kalah)
(Zoey nama mamat ni, kan? Setiap kali aku tengok muka dia mesti teringat Nickhun hohoho)

Tiba-tiba pula datang orang yang memerlukan tempat duduk...
Mesti ada yang bangun memberi tempat duduk...
Comel kan kalau tengok lelaki muda bagi tempat duduk tapi malu nak bagi..
Mula2 dia pandang kiri kanan dulu,...
Pastu dia buat2 bangun tak cakap apa2 terus berdiri tempat lain..
Konon faham2 sendirilah orang bagi tempat duduk tuh...hahaha
Comel dan kelakar..
Kalau perempuan biasanya dia akan cakap 'duduklah'...
Kalau lelaki biasanya bagi isyarat je...

 Keretapi berhenti lagi...stesen yang hendak dituju belum sampai lagi..
Masuk pula pasangan kekasih yang hangat bercinta bagai dunia ni milik mereka berdua saja..
Maka, mulalah pelbagai aksi tangan berlaku...
Ketika ini semua yang ada di situ pandang sinis saja...
Ada yang mengumpat dengan rakan mereka sambil jeling2, gelak2...
Malas nak tengok...
Pandanglah ke bawah sekejap, sesipi nampak pula orang sedang tidur di kerusi itu...
Wah, ambek kau! Terngaga luas!
Baiklah, aku pandang kiri pulak,
Wah...orang tu main iPad sambil berdiri!
Gila berani dan dan dan dan....
Aku selalu membayangkan kalau iPad tu jatuh macam mana ler agaknya...

Keretapi berhenti lagi...
Wah, Mak Nyah-Mak Nyah masuk!
Semua orang dalam keretapi pandang!
Pandang dari atas sampai ke bawah...
Kalau yang tengah dengar lagu tuh mesti stop kejap..
Menyibuk nak dengar dorang cakap....
Kalau lelaki tu pandang Mak Nyah, mata tak lepas...
Apsal? Tergoda eh? lalalala~

Opps, stesen yang nak dituju dah sampai...
Oh, memang ada mamat handsome...tapi..
Pandang je lah dari jauh..nak buat apa kan?
Cuci mata je...bersyukur di atas keindahan ciptaanNya..
Wawawa...

p/s: Heliza pics are from her facebook. Zoey picture from some webs. forgot already. sorry.


p/s: why the heck my first post of 2012 is about earthquake..:sigh

7 Masuk GoaLLLL:

Kalamhati said...

hikhik..tersengih sendiri baca entry ni..yup2 u r right!hehe

pssstt lawooo layout baru!=)

maCy said...

hehe jarang nek tren. nek bas ade la. lebey kurang jgk. tu pn zaman skola bas sendat2 dlu. haha

Ain Atika Zailani said...

hehehe terasa macam pernah jadi kt diri sendiri jee...huahuahuhaua! jangan pandang2 nanti kena jeling.pandang sekali senyum sekali dah la...jangan pandang2 gatal. mueheheh=p

maCy said...

mana ni entri baru? ;)

mizzura said...

selalu naik tren ktm...tak sempat nak pikir..sbb dpt seat jer tido..hehe..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jemput baca,
Arrowhead China Chips (Buah Ngaku)
atau
PHUKET : All Seasons Naiharn Beach Hotel

Hans said...

aku penah naik tren xada tempat duduk...last2 duduk dkt lantai sebab penat...hahaha


P/S : Tolong Bantu Hans Menang iPad 2 ->

http://hanspunyablog.blogspot.com/2012/02/pusingan-akhir-contest-gadget-impian.html

Liza Razak said...

bila baca entry sis ni..teringat zaman-zaman naik train ni..paling menyampah ada spesis yang suka pandang atas bawah..eee seram je rasa :)