Thursday, June 2, 2011

Hari biasa Nombor, Hujung minggu Abjad

Sekarang kan aku dah bekerja
Secara jujurnya memang aku kerja untuk hidup je..
Bukan hidup untuk kerja..
(Berbeza ya)
Aku memang jenis penyabar..
Walaupun kerja inilah yang paling aku nak elak..
Tapi inilah yang aku dapat..
Dan aku memang dah biasa..
Dapat apa yang aku tak nak, tak dapat apa yang aku nak..
Bagi aku, Redha je ...
(Aku kan penyabar...........)

Untuk Buat hidup aku lebih bermakna,
Untuk hujung minggu aku buat kerja yang aku suka..
Jadi, aku rasalah hidup aku nih bermakna..
Aku suka, walaupun kadang-kadang aku tertekan kejar dateline...
Tapi Berbeza tertekan buat kerja yang kita suka, dengan tertekan buat kerja kita 'kurang' suka..
Memang aku tak ada rehat, kerja je memanjang..
Nasib baik kerja yang aku suka nih, aku buat kat rumah..
(Tapi buat kerja kat rumah, banyak sangat gangguan okey haha)
Tak ada lah penat mana pun...biasa je...

Kalau korang nak tahu, kerja Separuh masa aku nih,
kalau aku buat hampir tiap-tiap hari, gaji aku lebih daripada kerja Sepenuh masa aku nih...
Mungkin orang lain akan cakap,
Baik kerja je kat rumah buat kerja aku suka tuh...
Tak seberat kerja Sepenuh masa aku nih, dahlah gaji sikit, lepas tu macam kerja kilang..
Memang sangat sangat penat sampai aku rasa darah aku berderau naik ke kepala..
(Pernah rasa tak?)
Kalau setakat kerja depan komputer je tak apa..
dan kalau kerja jalan ke luar, aku tak kisah, sekurang-kurangnya dapatlah tengok pemandangan luar..
Ini tidak okey, bak kata senior dalam tuh, kerja kilang yang selalu orang pass untuk letak kesalahan ke atas kita...
Yang kelakarnya, senior2 situ tiap-tiap hari suruh aku cari kerja lain, hahaha
menghalau sungguh mereka...
Lepas tu marah aku sebab tak mahu jadi cikgu hahaha

Kalau kerja kat rumah pula, tak jumpa orang lain..
Lama-lama nanti korang akan jadi 'shut-in',iaitu kes banyak jadi kat Jepun..
Jadi macam takut pula nak jumpa orang luar..bahaya woo...
Sebab yang lain kalau kerja kat rumah je..adalah..
.....sampai bila pun aku tak jumpa Jodoh..hahahah..tak kahwinlah aku beb..

Sementara tuh, aku cari juga kerja lain, tapi susah lah sekarang...
Aku tengah bersabar nih..
Kalau korang nak tahu, bab-bab nombor nih, aku paling pening...
Aku paling tak suka, aku paling tak faham..
Dari kecil sampai ke besar aku lembap gila bab-bab nombor..
Tapi, aku sabar je mengadap nombor tuh..
Aku kan penyabar.........................
Kesimpulannya, dua-dua belah otak aku berputar...bagus kan..
(dengan nada sarkastik)

Itulah maksud tajuk aku, kerja hari biasa aku berdepan dengan nombor..
Kerja hujung minggu, aku berdepan dengan Abjad


Dan, aku memang bersabar sekarang..
Aku kan Penyabar...
Orang lain pun penat jugak kan..
Orang lain pun berderau darah naik ke kepala juga kan..
Apa-apa pun, fikir je tentang orang lain..
to feel much better, that there are other people who is suffering more..
 
Cuma kan, mungkin sebab aku asyik terperap dalam bilik kerja itu aje..
Jodoh aku pun tak muncul-muncul hahaha
nasib baik ada mereka

11 Masuk GoaLLLL:

The Crow said...

Well, semua orang mahukan pekerjaan yang disukai. Tapi setiap pekerjaan yg disukai tu ramai yg pilih. Kalau kita memilih mmg susah nak menghadapi dunia pekerjaan.

Sabar perkara paling baik. Mungkin kelihatan agak bodoh, tapi sabar itu jalan kejayaan. Insyaallah.. kalau cik rosmery terus dengan apa yg cik sabarkan mungkin suatu hari akan tampil kerja yg lebih baik. Allah itu maha melihat lagi maha memahami. Insyaallah.. kuatkan semangat.

Tak pun kawen dgn datuk kaye. Dok ruma suda. koh3..

(^____^) hai cik rina!

The Crow said...

Well, semua orang mahukan pekerjaan yang disukai. Tapi setiap pekerjaan yg disukai tu ramai yg pilih. Kalau kita memilih mmg susah nak menghadapi dunia pekerjaan.

Sabar perkara paling baik. Mungkin kelihatan agak bodoh, tapi sabar itu jalan kejayaan. Insyaallah.. kalau cik rosmery terus dengan apa yg cik sabarkan mungkin suatu hari akan tampil kerja yg lebih baik. Allah itu maha melihat lagi maha memahami. Insyaallah.. kuatkan semangat.

Tak pun kawen dgn datuk kaye. Dok ruma suda. koh3..

(^____^) hai cik rina!

The Crow said...

Well, semua orang mahukan pekerjaan yang disukai. Tapi setiap pekerjaan yg disukai tu ramai yg pilih. Kalau kita memilih mmg susah nak menghadapi dunia pekerjaan.

Sabar perkara paling baik. Mungkin kelihatan agak bodoh, tapi sabar itu jalan kejayaan. Insyaallah.. kalau cik rosmery terus dengan apa yg cik sabarkan mungkin suatu hari akan tampil kerja yg lebih baik. Allah itu maha melihat lagi maha memahami. Insyaallah.. kuatkan semangat.

Tak pun kawen dgn datuk kaye. Dok ruma suda. koh3..

(^____^) hai cik rina!

bunga said...

bunga bab2 no susah nak ingat..ahha..samapi no keta pun kawan yang ingatkan kat bunga..hapir 4 bulan gak baru ingat no keta sendiri..haaa

aliesha kirana said...

AK pun sama, xsuka dgn kerja skrg..ujung minggu buat kerja yg AK ske.. tp blom dpt apa2 lg..hahaha..tgh usahakn ke arah itu.. hehe..

sori lama xmenapak di sini..heheheeh

siti mastura mohd zakaria said...

kak ina- bab yg jdohku xmuncul-muncul kelakar.... hahahhaha!!!
mesti pika gelak guling2 baca nie..hahaha

Kalamhati said...

Ada rezeki rina tu nnt..jgn penah lelah mencari ye..
hehe akak pun fobia ngan nombor..kalu byk2 memang fenin sbb tu tak pandai maths haha

aLieF si Muncung ManiS said...

saya pun plan time cuti ni nak kerja cari duit...saya tak nak jadi shut in...huhu..hye rina...I miss u my friend..:P..sorry lama tak jguk

Raji and Yeen said...

susah jgak kan dh bekerja nih..
huhuh ak pun pening gak nombor2 nih.
tapi aku suka bila dapat duit,
ad kne mengena tak?

omai.n i k l i s a said...

sabar je la, janji duit marii

|-sw33t-dream-| said...

bestnyer kerja..saya pun teringin nak kerja..selalu bila cuti sem mesti kerja tp nmpaknya hasrat tu terpksa dilupakan demi FYP..huhuhu